מודעות עצמית

לא כולם יודעים להיות מודעים לעצמם – מודעים ומה זה אומר. לכן נבדוק מה המשמעות של תודעה עצמית באמת, כיצד אומרים לנו להיות מודעים לעצמנו וכיצד אנו יכולים לשפר את התודעה העצמית שלנו כרגע. נפרוט כמה אמיתות חשובות על התודעה שאיש עדיין לא מדבר עליהן, וניתן לכם כמה טיפים וכלים שתוכלו להשתמש בהם כדי לחזק את עצמכם – תודעה. יצירה זו מכילה רשימה של דרכים בהן אנו יכולים לפתח את הביטחון העצמי שלנו, כמו גם כמה מהכלים הטובים ביותר העומדים לרשותנו כיום.

אלה רק כמה דוגמאות למודעות עצמית

אך כעת אנו מתחילים להבין טוב יותר מהי מודעות עצמית וכיצד היא יכולה לעזור ולשרת אותנו. מאמר זה עוסק בביטחון עצמי רגשי ומלא בטיפים כיצד להכשיר את עצמך לגדול כאדם. אנו יודעים שהפעם הראשונה שאתה מתחיל בעצמי תרגול תודעה יכול להיות קשה, ולכן יצרנו אתגר של הערכה עצמית בת 12 שבועות שיעזור לך להתחיל בתרגול המודעות העצמית שלך. אם אתה רוצה ללמוד את הכישורים כדי לזהות וללמוד יכולות רגשיות, ללמוד ולפתח מיומנויות אלה באמצעות השיטה של "ביטחון עצמי רגשי", אז אני בטוח שאתה במקום הנכון ואתה יודע מה זה.

לפני שאנחנו ממהרים להגדרה של תודעה עצמית

בואו נפרוץ את הפתיחה הזו והתמקדות ראשונה במשמעות התודעה. ההגדרה של מודעות עצמית היא שיש לנו תפיסה ברורה של האישיות שלנו, כולל הרגשות, המחשבות, הרגשות, האמונות, הפעולות, הרגשות ואפילו המחשבות והרגשות שלנו. במילים פשוטות, להיות בטוח בעצמי הוא היכולת לדעת מה גורם לנו לתקתק ואיך אנו פוגשים אחרים. מודעות עצמית מאפשרת לנו להבין אנשים אחרים ואיך הם תופסים אותנו בתמורה. זה קשור להיות מודעים למה שאנחנו עושים ולהבין למה אנחנו עושים את זה. על ידי היותו "בטוח בעצמו", אנו מבינים ביתר קלות ומזהים כיצד אחרים תופסים אחד וכיצד האדם נתפס על ידם.

הידיעה כיצד אנשים תופסים אותך מועילה בבניית ביטחון עצמי, ואחת הדרכים הטובות ביותר לגלות היא פשוט לשאול את עצמך.

ניתן להשתמש במספר מודלים והערכות למדידת ההערכה העצמית של אנשים

אך אחד מהם מגיע ממחקר שנערך בשנת 2015 על ידי סאטון, וויליאמס ואלינסון שזיהה את המאפיינים החשובים ביותר של הערכה עצמית בקרב אנשים מכל הגילאים, הגזעים, המגדרים, הנטייה המינית והמעמד החברתי-כלכלי. הם גילו שלמרות שרוב האנשים מאמינים שהם בטוחים, זוהי תכונה נדירה באמת בקרב האוכלוסייה הכללית. עם זאת, המשיבים מצאו שזה ערך שאינו "עצמי "הם העריכו שרק כ -5% מהאנשים שבחנו אכן עומדים בקריטריון זה.

מלבד היותנו מודעים לרגשות שלנו

תפיסה עצמית פירושה הכרת ההתנהגות שלנו ואיך אחרים מגיבים אלינו ולעצמנו. על ידי הכרת ההתנהגות שלך והיית מודע למצבך הרגשי, אתה יכול לבנות ביטחון עצמי לזהות טריגרים לפני שאתה מתמודד איתם. התחום האחרון של ביטחון עצמי הוא להיות בעל תחושה חזקה של ערך עצמי ולא לסמוך על אחרים שיהיו j משובץ.

השתמש במשוב הבא שתקבל כדי לפתח את הביטחון העצמי שלך ולהניע את עבודתך קדימה. ביטחון עצמי נותן לך את האפשרות להסתכל עמוק יותר, אבל איך אתה גורם לזה לעבוד בשבילך?

עצמי

תודעה היא המקום בו אתה יכול לזהות את עצמך, וזה גם הולך יד ביד עם אינטליגנציה רגשית. בדרך כלל, אנשים שנבונים יותר מבחינה רגשית הם בעלי הערכה עצמית גבוהה יותר. לעומת זאת מודעות עצמית רגשית קשורה ליכולת לדעת מה אתה חושב ומרגיש.

אנשים בעלי ביטחון עצמי פרטי הם בעלי ביטחון עצמי פרטי

שיכול להיות דבר טוב או רע. לפעמים אנשים יכולים להחליק למה שמכונה "תודעה עצמית" ולהיות מודעים לעצמם יתר על המידה. הערכת יתר של עצמך – להיות מודע יכול להוביל לתחושות שליליות, במיוחד לאור ההשפעות השליליות של דיכאון, חרדה וצורות אחרות של חרדה ודיכאון.

במובן זה, אנו יכולים לראות כיצד תפיסה עצמית היא דרך להסתכל על עצמנו שאינה שוללת את העולם סביבנו, אלא כוללת אותה בהערכת הרגשות וההתנהגויות שלנו.

בעוד שמודעות עצמית חיצונית מבינה כיצד אנו רואים את עצמנו ואחרים באמצעות אותם גורמים

מודעות עצמית פנימית קשורה לאופן בו אנו מכירים בחוזקות, חולשות וערכים שלנו, כיצד הסביבה שלנו מגיבה אלינו וכיצד אחרים תופסים את התגובות וההתנהגויות שלנו. צדק עצמי הוא כאשר אנו משפיעים על עצמנו על ידי הכרה שנפגענו ורותמים את ההיסטוריה של מה שקרה לעצמנו. זוהי דרך להתבונן בתגובות שלנו למה שקורה סביבנו, אך היא מאפשרת לנו להיות מודעים יותר לרגשות שלנו, לתחושות האשמה והבושה שלנו ולתפיסתנו כיצד מצבים מסוימים יגיבו אליהם. כשם שאנחנו מסוגלים להבין את המודעות העצמית החיצונית שלנו על ידי האופן בו אחרים רואים אותנו דרך אותו גורם, כך ברור אנו רואים את המטרות, הערכים שלנו ואת עצמנו.

כתיבת תגובה