רודולף שטיינר ותגלית הצבעים של הנפש

רודולף שטיינר (1861 – 1925) עדיין ידוע בשיטות חלוציות של חינוך להפצת רעיון הנפש ככלי לפיתוח בריאות הנפש והצדק החברתי. רודולף שטייניגר, יליד 1861 עד 1925, הוא חברים טובים עם רבים מעמיתיו וידוע בעיקר בזכות שיטת החינוך החלוצית שלו, אותה העביר באמצעות סדרת הרצאות באוניברסיטת וינה בסוף המאה ה -19 ובתחילת המאה העשרים. – אישיות לא מושלמת ולעיתים קרובות שנויה במחלוקת, שטיינר נותר מוקסם לאורך חייו מהצבע ומהיחס שלו לאישיות, כמו גם מהעבודה שלו בנושא בריאות הנפש והצדק החברתי. אישיות מובנת ולפעמים שנויה במחלוקת בתחום הפסיכולוגיה, הוא מוקסם גם מהצבע, מערכות היחסים שלו ואישיותו במהלך הקריירה שלו כפסיכולוג.

רק לאחר קריאת עבודתו של רודולף שטיינר

המכונה THEOSOPHY, אנו מבינים שאין פילוסופיה "טהורה", אלא פילוסופיה של הנפש ויחסה למוח האנושי. פילוסופים רבים מבולבלים מתורת הנסתר הבוטה של שטיינר כמו בעבודתו בנושא בריאות הנפש והצדק החברתי.

כפילוסוף מיומן ובמקביל מיסטיקן

שטיינר האמין שאפשר להשיג תובנות רוחניות באמצעות חשיבה שיטתית. אנתרופוסופיה היא פילוסופיה של הנפש ויחסה לנפש האנושית כולה. זה התמזג במהרה עם התיאוסופיזם, שחסידיו הגיבו כצפוי היטב לטענות של תחום רוחני שמעבר למציאות החומרית. כפילוסוף מאומן ואפילו מיסטיקן זמני, הוא האמין בתובנות הרוחניות שאפשר להשיג באמצעות חשיבה מערכתית, אך לאו דווקא באמצעות פילוסופיה שיטתית. שטיינר שילב בין חוכמה תיאוסופית למחקר הנסתר שלו ופיתח את התיאוריה והפרקטיקה של האנתרופוסופיה עם מעגל חסידים הולך וגדל עד למותו בשנת 1925. בין הספרים הרבים שהקדיש לאנתרופוסופיה היו סדרת מאמרים בנושא אופי הנפש ויחסו למוח האנושי בכללותו, ואוסף נרחב של כתבים על פילוסופיה, פילוסופיה של דת והיסטוריה של הפילוסופיה בארצות הברית ובקנדה. בין הספרים הרבים שהקדיש שטיינר לאנתרופוסופי, ישנם מספר מאמרים וספרים על הפילוסופיה והפרקטיקה של האנתרופוסופיה, כמו הספר "אנתרופו – פילוסופיה" ו"תיאולוגיה ודת באמריקה ".

לינדנברג ורודולף שטיינר עקבו גם אחר התפתחות התנועה האנתרופוסופית בארצות הברית ובקנדה, כמו גם במדינות אחרות ברחבי העולם.

הרוח בדרך דרך ההיסטוריה הגזעית

הוויל אם ריין והטבע המדעי של האנתרופוסופיה. ניתוח מפורט ניתן למצוא בספרם "Der Gegensturm des Geistes" של לינדנברג ושל שטיינר (1881; t: The Counterstorm of the Spirit). שעון המהירות הנפשי שמביא את הרוכבים לדרך ובהקשר ההיסטורי של התנועה האנתרופוסופית ראה גם: "החשיבה של רודולף שטיינר, סכנה כוללת.

העיתונות האנתרופוסופית לא פרסמה את המחקר הראשון זה זמן רב, אבל גארי לחמן פרסם לאחרונה את "רודולף שטיינר: רודולף ונפש קולורדו.

הספר מציג את שטיינר, במדויק דיו, כלאומן משוכנע, אפילו משתמש בעבודתו כדי להכחיש את עובדות השואה. הרברק כתב ביוגרפיה של מייסד האנתרופוסופיה, אך היא לא טובה כמו של לחמן.

שטיינר היה מושרש עמוק בהיסטוריה

בפילוסופיה ובמדע ומדען בעל הכשרה עצמית. הוא נרשם לאוניברסיטה הטכנית בווינה, למד קורסים במתמטיקה ומדעי הטבע והעמיק את הידע שלו בפילוסופיה וספרות גרמנית. בשנת 1884 נרשם שטיינר לאוניברסיטה הטכנולוגית של וינה ללמוד מתמטיקה ומדעי הטבע ולהעמיק בפילוסופיה וספרות גרמנית. בגיל 16 נרשם לסטודנט בהכשול הטכני בבירת גרמניה וינה.

בשנת 1891 קיבל שטיינר את הדוקטורט שלו בפילוסופיה באוניברסיטת רוסטוק עם עבודת גמר בה

הוא טיפל במושג העצמי של פיכטה והגיש אותו להיינריך פון שטיין, שעבורו העריך את שבעת ספרי האפלטוניזם. הוא למד את המסורת של הפילוסופיה הגרמנית של המאה ה -19, שחוזרת לכתבי פרידריך ניטשה, פרידריך שילר ופרידריך קלימט. יחד עם מארי פון סיברס הוא פיתח גם את תורת השפה, המכונה לעתים "דיבור גלוי" או "שיר". בנוסף ללימודיו במתמטיקה ובמדעי הטבע, הוא למד פילוסופיה וספרות בשנת 1892, במיוחד במסורות של הפילוסופיה הגרמנית של המאה ה -18 וה -19, שבמסורתם חוזרים לפרידריך פרוסט, יוהן וולפגנג פון גתה, לודוויג פון מיזס ו לודוויג ויטגנשטיין, בין היתר.

לאחר אימון זה, השיחה עברה בהדרגה לרעיונותיו האזוטריים של רודולף שטיינר והקבוצה החלה לתרגל מדיטציה ותפילה. הקבוצה קראה את "תיאוסופיה", שהכילה את תורת המאסטר בנושא גלגול נשמות וקארמה, והחלה לתרגל תפילות מדיטציה.

כתיבת תגובה